Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.02.2009 19:54 - Чек-рейз - капан но за кой?
Автор: bgpokerclub Категория: Хоби   
Прочетен: 306 Коментари: 0 Гласове:
0



от Боб Чифоне

Малко техники в покера са така забавни както чек-рейзът. Преструваш се че си слаб и чекваш, опонента ти решава да се възползва от това и бетва, ти рейзваш и показваш кой командва парада. Това ми напомня за една история с Емануел Ласкер - световен шампион по шах от началото на 20ти век. Ласкер бил на презатлантическо пътешествие и един от пасажерите на кораба го поканил за партия шах, без да подозира кой всъщност е той. Ласкер отвърнал колебливо , което било изтълкувано че не може да играе, затова опонента му щедро предложил да играе без дама. Ласкер приел, играли и той нарочно загубил. След това заявил че липсата на дама всъщност помогнала на опонента му, затова предложил втора партия - той без дама. Човекът си помислил че Ласкер вероятно е луд, но все пак играли. Естесвено световния шампион спечелил бързо и „доказал” твърдението си, че дамата всъщност пречи. По-късно опонента му разбрал кой е Ласкер и верятно се е почувствал доста сконфузено.

По мое мнение игачите ползват чек-рейза твърде често. Причината е че наистина носи особено морално удовлетворение. Ако играеш покер чисто за забавление можеш да си чек-рейзваш колкото си искаш, но ако си на масата за да правиш пари добре е да изпозваш тази игра внимателно.

Има покер ръце които се помнят дълго. Нека ви разкажа за няколко които съм играл преди повече от 20 години и едва ли ще забравя някога.

Играта беше $10/$20 холдем , аз бях на бутона с покет тройки в не рейзнат пот с 4-5 човека. Флопа беше асак-малка-малка. Всички чекнахме. На търна дойде още една тройка - аз направих сет тройки. Нямаще възможен стрейт или флъш. Играч от ранна позиция ме чек-рейзна , както се оказа по-късно с А 3. Последваха доста рейзове от мен и от него и на ривъра - всеки убеден че има по-добрата ръка. В крайна сметка аз спечелих доста голям пот. Тази ръка много добре описва един от най-големите недостатъци на чек-рейза. Не само губиш бета който опонента би платил ако бетнеш, а и даваш шанс на някой , който иначе би фолднал в крайна сметка да спечели.

Следващата ръка отново е $10/$20 лимит холдем играна през 70те . Имах 9 7 купи в средна позиция. Всички преди мен платиха, платих и аз( днес едва ли бих играл тази ръка) .Последва рейз, ре-рейз и т.н. . Флопа взехме 9 човека за по 6 бета всеки / капът беше бет + 5 рейза/ . Повече от $500 до тук. Флопът беше
А-5-3 без боя. Изненадващо всички чекнаха. Търна беше малка купа която ми даде 4-флъш. Първия игач бетна , аз палтих.На ривъра дойде още една купа. Той бетна отново, аз рейзнах , той плати. Аз спечелих с флъш - той показа 2-4. Беше флопнал стрейт , но никой не бетна флопа за него. Естествено аз не бих платил един негов бет на флопа.Чекът му му коства огромен пот. Тази ръка илюстрира важна покер концепция - когато потът е голям, по-добре е да защитиш ръката си, от колкото да се опиташ да спечелиш допълнителни бетове.

Друг недостатък на чек-рейзът е че донякаде разкрива силата на ръката ни а опонента има позиция върху нас. Т.е. ако ние чекнем флопа , той бетне и ние рейзнем, опонент със по-слаба ръка , която иначе би платила до ривъра може просто да фолдне. По този начин вместо да спечелим полвин бет, губим два.

Тази статия не е за да ви убеди да не ползвате чек-рейз. Искам да ви убедя да сте по-умерени в употребата. Има играчи които автоматично чекват всеки път когато ударят добър флоп - това е лош покер - прави ги лесно предсказуеми.

Известна е покер аксиомата - колкото по-малко опоненти , толкова по-безопастно е да дадеш безплатна карта. Повечето потове в които аз опитвам чек-рейз са с един или двама опоненти - най-много. С повече хора в пота, трябва да съм 100% сигурен че някой ще бетне за да пробвам тази игра - примерно ако много агресивен играч е рейзнал префлоп, или нещо подобно.

Използвайте чек-рейзът умерено и вместо да се радвате че сте поставили някого на мястото му, радвайте се на по-добрите си резултати .

За повече статии от Боб Чифоне, посетете http://bgpokerclub.com



Тагове:   капан,   чек,


Гласувай:
0




Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: bgpokerclub
Категория: Хоби
Прочетен: 7976
Постинги: 1
Коментари: 0
Гласове: 4
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930